E-ITSPEA 6: Arvutid ja paragrahvid I: tants intellektuaalomandi ümber

Lugedes "The Case for  Copyright Reform" 2. peatüki raamatu, ma tahan märkida seda, et autori väljatoodud muudatusega ja nende seletustega olen enamjaolt nõus.
Mulle meeldis ja veenis mõtte sellest, et need tehnologiad, mida kasutati et takistada autoriõiguse rikkumist, võivad ka rikkuda privaatsuse õigust, mis on kõrgem kui autoriõigus. Seejuures on ka probleem autoriõiguse perioodi pikkusega. Selles raamatus on kirjutatud ka, et määratud aeg (mis kestab autori elu lõppuni ja veel 70 aastat  peale autori surma) on üleliigne, kuna pole võimalik pidevalt kasumit saada toode eest selle aja jooksul. Seejuures see võib ka takistada kogu maailma arengut, mis juba juhtus meie maailma ajaloos (nagu juhtum AT&T, mis oli mainitud selle nädala teemas).
Mulle ei meeldi selline osa, kus on öeldud, et see sõltub ainult töö autorist, kuidas ta tahab teenida oma selle eest. Ma arvan, et ikkagi seal peab olema pakkutud mingisugust modelit, kuidas seda paremini teha.

Ma lugesin artikli eesti.ee veebilehelt autori intellektuaalomandist, et proovida leida sealt mingisuguseid sarnaseid tekstiga raamatust. Aga nagu ma taipan seda, et seal puuduvad mingisuguseid sarnaseid selles. Sellepärast arvan, et selline küsimus pole veel täelikult lahendatud. Arvan, et võib-olla selle põhjuseks on ka see, et pole võimalik täesti defineerida, mis on originaalne toode. 
Viited:
https://blog.ipleaders.in/wp-content/uploads/2020/09/copyright-laws.jpg
http://falkvinge.net/wp-content/uploads/large/The%20Case%20For%20Copyright%20Reform%20(2012)%20Engstrom-Falkvinge.pdf
https://www.eesti.ee/et/ettevotlus/intellektuaalse-omandi-kaitse/autorioiguse-kaitse

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога